29 lipca 2024

Projektowana przestrzeń wymodelowana została za pomocą środowiska 3d’s max, w którym powstały wszystkie obiekty umieszczone na scenie. Model przeniesiony został do silnika z pomocą wtyczki datasmith. Przy możliwościach narzędzia VR oraz silnika Unreal Engine, użytkownik może wcielić się w jednego z członków załogi i zwiedzić projektowany obiekt. Program z Epic Games Launcher pozwala na kreowanie przestrzeni, włączając w to animację. Należy jednak zwrócić uwagę, że stacja ukazywana za pomocą innego programu, może różnić się ogólną formą graficzną, wynika to z różnych silników renderujących.

DYPLOM MAGISTERSKI W TECHNOLOGI VR

WIZUALIZACJE

PLAN SYTUACYJNY

W ramach przeprowadzonych badań, zrealizowano aneks dotyczący globalnego zużycia wody. Celem było dokładne zrozumienie i analiza aktualnych trendów oraz wyzwań związanych z wykorzystaniem zasobów wodnych oraz budowa edukacyjnej pompy wodnej.

POMPA WODNA- filmik ilustrujący działanie

ANALIZA WODY

W ramach projektu opracowano zestaw urządzeń wspomagających funkcjonowanie stacji, które mają na celu poprawę efektywności i niezawodności działania. Przed przystąpieniem do realizacji projektu, wykonano dokładne rysunki.

SZCZEGÓLOWE MODELE 

Projekt "Virtual Space LAB" opiera się na innowacyjnych założeniach, które czerpią inspirację zarówno z właściwości wody, jak i nowoczesnych technologii sztucznej inteligencji (AI). Głównym celem projektu jest stworzenie stacji badawczej skoncentrowanej na badaniu wody planetarnej, co ma kluczowe znaczenie dla przyszłych misji kosmicznych oraz odkryć związanych z wodą na innych planetach.

-INSPIRACJE

-SZKICE

-OGÓLNE ZAŁOŻENIA

-PRZENIESIENIE PRACY DO UNREAL ENGINE

 

 

ZAŁOŻENIA PROJEKTOWE I SZKICE

Virtual Space Lab - Praca magisterska

Mój dyplom magisterski pt. "Virtual Space LAB" koncentruje się na innowacyjnym projekcie wirtualnej stacji badawczej, która jest zlokalizowana w przestrzeni kosmicznej i specjalizuje się w odzyskiwaniu wody. Projekt ten ma na celu symulację i optymalizację procesów związanych z pozyskiwaniem, przechowywaniem oraz recyklingiem wody w ekstremalnych warunkach kosmicznych.

Całość projektu stanowi wizytówkę umiejętności modelowania w programie 3ds Max Studio.

 

 

Odwiedź nas